Please use this identifier to cite or link to this item: http://edoc.bseu.by:8080/handle/edoc/97546
Title: University teachers’ perceptions of COVID-19-induced education process
Other Titles: Восприятие образовательного процесса в условиях пандемии COVID-19: опыт преподавателей вузов
Authors: Chubo, L.
Keywords: COVID-19;distance learning;educational process;дистанционное обучение;образовательный процесс
Issue Date: 2023
Publisher: Белорусский государственный экономический университет
Language: Английский
Type: Article
Citation: Chubo, L. University teachers’ perceptions of COVID-19-induced education process / L. Chubo; scientific adviser — Yu. Bulash // НИРС БГЭУ : сборник научных статей. Выпуск 12 / Министерство образования Республики Беларусь, Белорусский государственный экономический университет ; [редакционная коллегия: Е. В. Гусаков (председатель) и др.]. – Минск : БГЭУ, 2023. – С. 3-5.
Abstract: The article presents findings o f a survey conducted among foreign language teachers of Belarusian universities regarding their work during the COVID-19 period. The examination of the distance teaching experience has been made in terms of three aspects: emotional, language teaching, and logistical. Teachers’ opinions on the prospects of distance learning of foreign languages implementation have been obtained.
Представлены результаты опроса преподавателей иностранных языков университетов Республики Беларусь относительно их опыта преподавания в условиях пандемии COVID-19. Опыт дистанционного преподавания изучен в трех аспектах: эмоциональном, методическом и материально-техническом. Также получены мнения о перспективах внедрения дистанционного обучения в образовательный процесс по иностранным языкам.
URI: http://edoc.bseu.by:8080/handle/edoc/97546
ISBN: 978-985-564-414-0
Appears in Collections:2023

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Chubo_3_5.pdf87.13 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.